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Gruppe W » ArmA 3 » Allgemeines
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Serverupdates
13.11.2018 um 10:41

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Soldia

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Update vom 13.11.2018

changed - @W_ACRE: 2.6.2.997
changed - @W_Maps: Rosche
changed - @W_Gameplay: Suppression
changed - @W_Gameplay: Hidden Textures

Spoiler:
995 -> 997
- [Added] New transmit notification.
- [Added] Automatic Antenna Elevation.
- [Added] Intercom accent functionality.
- [Added] New keybinds for speaking through intercom and broadcast messages (before they were just features accessible through ace interaction)
- [Improvement] Expand argument checks in API functions.
- [Improvement] Optimise item functions. Better performance in missions with lots of objects and medics with lots of "drugs" and bandages.
- [Improvement] Introduce factor for AI Revealing.
- [Cleanup] C++ plugin.
- [Fix] Typo when processing TurnedOut limitations in intercom and racks.
- [Fix] Intercom volume is now overwriting radio volume.


ACRE - Known Issues:
- Neue Transmit-Notification hängt manchmal und gibt Layer nicht mehr frei. Das ist nicht schlimm, die Notification geht nach 60 Sekunden weg und ein anderer Layer wird verwendet. (New Transmit Notification)
www.gruppe-w.de/pics/Foren_Signaturen/Soldia.png
ACRE2 Issues
20.11.2018 um 06:09

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Soldia

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Update vom 20.11.2018

changed - @W_Maps: Lingor
changed - @W_Gameplay: Hidden Textures
www.gruppe-w.de/pics/Foren_Signaturen/Soldia.png
ACRE2 Issues
27.11.2018 um 09:25

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Soldia

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Update vom 27.11.2018

changed - @W_Maps: Lingor
www.gruppe-w.de/pics/Foren_Signaturen/Soldia.png
ACRE2 Issues
04.12.2018 um 11:42

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Soldia

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Update vom 04.12.2018

changed - @W_Maps: Lingor
removed - @W_Units: VSM Fix (nur temporär, gab da ein Problem)

Desweiteren musste ich bedingt durch das gestrige Arma-Update den kompletten Server neu aufsetzen und einige grundlegende Dinge ändern. Deswegen müssen auch alle bisigns neu runtergeladen werden. Also nicht wundern, wenn der W-Client sehr viele Dateien runterladen möchte -> Das ist normal.
www.gruppe-w.de/pics/Foren_Signaturen/Soldia.png
ACRE2 Issues
18.12.2018 um 18:04

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fusel

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Trigger-Treats

Am Sonderevent zu Halloween teilgenommen (2017)

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Update vom 11.12.2018

Keine Updates
www.gruppe-w.de/pics/Foren_Signaturen/Fusel.png
18.12.2018 um 18:05

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fusel

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Trigger-Treats

Am Sonderevent zu Halloween teilgenommen (2017)

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Update vom 18.12.2018

Keine Updates
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02.01.2019 um 16:03

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Soldia

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Update vom 02.01.2019

changed - @W_ACE
changed - @W_AirNavy: F/A-18
changed - @W_BW: Redd'n'Tanks
changed - @W_CBA
changed - @W_CUP: Alles
changed - @W_Maps: CUP Terrains
removed - @W_Maps: Chernarus Winter (jetzt CUP)
www.gruppe-w.de/pics/Foren_Signaturen/Soldia.png
ACRE2 Issues
21.01.2019 um 17:07

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Soldia

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Update vom 21.01.2019

changed - @W_3CB
changed - @W_BW: Redd'n'Tanks
changed - @W_Event: Für den 25.1.
www.gruppe-w.de/pics/Foren_Signaturen/Soldia.png
ACRE2 Issues
12.02.2019 um 22:40

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Farantis

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Alpha-Wolf

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Update vom 12.2.2019

Spät aber doch gibt es heute noch ein Update!

added - @W_Maps: Prei Khmaoch Luong
added - @W_RHS: Russenuniformen
added - @W_Zeus: ZECCUP
changed - @W_Maps: Isla Duala
removed - @W_Maps: Thirsk
removed - @W_Gameplay: Logitrack
www.gruppe-w.de/pics/Foren_Signaturen/Farantis.png
19.02.2019 um 16:33

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Update vom 19.2.2019

added - @W_Zeus: ZEC (Wurde beim letzten Update versehentlich rausgenommen)
changed - @W_Maps: Isla Duala
www.gruppe-w.de/pics/Foren_Signaturen/Farantis.png
26.02.2019 um 14:00

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Update vom 26.2.2019

changed - @W_ACE: GRAD Trenches
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05.03.2019 um 06:45

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Update vom 05.03.2019

Update ab 10:00 aktiv!

added - @W_Units: Tactical Beards
changed - @W_BW: BW Mod Update 2.1

Changelog BW Mod 2.1:
Spoiler:
- hinzugefügt: Bunkerfaust
- hinzugefügt: NSA80
- hinzugefügt: Flaggenproxy für Bodenfahrzeuge
- hinzugefügt: G29 Repetierfunktion
- hinzugefügt: fehlende japanische Übersetzung
- geändert: Panzerfaust 3
- geändert: DM25 Nebeltopf
- geändert: DM32 Rauchgranate Inventarbilder
- geändert: NSA80 für die Panzerfaust 3 erlaubt nur noch Nachtsicht
- geändert: G36A2-Optiken sind nun mit dem virtuellen Arsenal kompatibel
- behoben: PMII 3-20X50 Material-Pfad
- behoben: fehlende PiP-Optik
www.gruppe-w.de/pics/Foren_Signaturen/Farantis.png
12.03.2019 um 13:32

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Update vom 12.03.2019

changed - @W_ACE: GRAD Trenches
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19.03.2019 um 06:45

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Update vom 19.03.2019

Update ab 10:00 aktiv!

changed - @W_ACE: ACE3 (3.12.6)
changed - @W_ACE: ACEX (3.4.2)
changed - @W_CBA: CBA (3.10.1.190316)

Changelog ACE:
Spoiler:

**ADDED:**
- SACLOS and HOT Missiles (#6708)
- Ballistics - Add 100Rnd mags magwell to all MX variants (#6801)
- Arsenal - Add Ability to Transfer a Loadout from Saved to Default (#6793)
- Medical - Add vehicle hint when loading unconc (#6759)
- Medical - Add new setting to hide self-interaction actions (#6756)
- Zeus - Paradrop Cargo (#6743)
- Markers - add setting allowing only marker creator to move (#6734)
- MissileGuidance - Allow using vanilla fire mode key (#6732)
- Medical - Show tourniquets in Medical and Patient information (#6681)
- Medical - Adding option to convert vanilla medical gear (#6680)
- FastRoping - Add rope items which deploy at lengths (#6498)
- Tracers - Add magazines with different tracer colors (#6658)
- Add rksl pm II 5-25x56 compat (#6845)
- Illumination Flares (#4506)

**FIXED:**
- Safe Mode - Fix disabled laser on safety switch (#6639)
- Repair - Add condition check to progressBar (#6830)
- cfgSkeletons indentation formatting fixes (#6796)
- Arsenal - Fix script stat script errors for odd weapons (#6794)
- Rearm - Fix locality issues with setMagazineTurretAmmo (#6787)
- Arsenal - Fix arsenal not working reliably on remote AI units. (#6784)
- Dragging - Fix player getting locked with isCarrying (#6770)
- Interaction - Disable open door action on houses with no user actions (#6760)
- WeaponSelect - Fix putWeaponAway animation (#6758)
- Medical - Skip distance check if in same vehicle (#6757)
- Disposable - Ignore secondary muzzles (#6737)
- Interaction - Fix zeus remote control menu (#6733)
- Zeus - Fix zeus creating after 1.86 (#6726)
- Parachute - Fix "hide altimeter" setting (#6721)
- Zeus - Fix config code breaking during build (#6864)
- Repair - Fix Typhoon rear wheel change (#6207)
- UI - Fix selective UI in cargo (#6585)
- Fix M84 lods (#6854)
- Arsenal - Fix incorrect muzzle velocity stat displayed on magazine (#6844)
- Captives - Use the doApplyHandcuffs function for keybind (#6843)

**CHANGED:**
- Arsenal - Improvements to 3DEN attribute (#6849)
- No Uniform Restrictions - Update for Arma 3 v1.88 (#6829)
- Explosives - Change SLAM magnetic to detonate upon defusal (#6827)
- Cargo - Add condition checking during load/unload (#6821)
- Interact Menu - Cache config actions for CAManBase (#6818)
- HuntIR - Move magwell compat to huntIR config (#6813)
- Pylons - Remove ace_zeus from requiredAddons (#6808)
- Refuel - Cache refuel classes (#6807)
- Cargo - Cache cargo vehicle classes (#6806)
- Minedetector - Cache detectableClasses (#6805)
- Tagging - Cache tagging static models (#6804)
- Inventory - Cache inventory postInit config lookups (#6803)
- Common - Use CBA addons instead of activatedAddons (#6802)
- Common - checkfiles use cba's list of CfgPatches (#6800)
- Compile minedetector scripts at preStart (#6799)
- Interaction Menu - Only compile self actions when needed (#6792)
- Move SelfActions from postInit to config (#6791)
- Fixed Typo from change to chance (#6789)
- Common - optimize toHex (#6788)
- Dragging - Additional weight override parameter for setCarryable/setDraggable (#6780)
- Goggles - Add entries for APEX/Laws of War facewear (#6778)
- Wirecutters - Add compatibility with more fences from CUP (#6777) (#6750)
- Rearm - Use non-ambigious magazine names (#6761)
- Change PBO check error messages (#6751)
- Remove Redundancy in flashbangExplosionEh (#6749)
- Changed: Remove ear ringing from flashbang explosions when wearing protective gear (e.g. ComTacs) (#6746)
- Italian translation updates (#6738)
- Polish Translation (#6730, #6865)
- Translations - Portuguese (#6860)
- Update Japanese translation (#6838)
- Pylons - Update configure pylons action (#6381)
- Add localUnits array and use that inside medical statemachines (#4836)


Changelog ACEX:
Spoiler:

**ADDED:**
- Field Rations - Add P3Ds From Config (#170)
- Field Rations - Add setting to control effect on advanced fatigue (#167)
- Field Rations - Add water supply 3DEN attribute (#164)
- Field Rations - Add settings to scale thirst/hunger restored (#160)
- Field Rations - Add CBA events for consuming items and refiling bottles (#159)

**FIXED:**
- Headless - Add naked unit bug workaround (#163)

**CHANGED:**
- Polish translation of Field Rations, Fortify and Headless. (#161)
- Update Japanese translation. (#177)
- Volume - Enable compile cache for acex_volume (#169)


Changelog CBA:
Spoiler:

3.10.1.190316
Bug fixes for CBA v3.10.0.
CHANGE LOG SUMMARY:
FIXED: A broken FlexiMenu function (#1097, #1098) flibble666 commy2
FIXED: Hiding stock missions hides multiplayer editor (#1099) commy2
KNOWN ISSUES:
* Invisible Targets are visible on the map and have nametags when those settings are enabled in the difficulty options.
* Invisible Targets are not engaged by AI when they're placed inside another object's geometry. They have to be placed on an object's surface.
Change log for CBA v3.10.1

3.10.0.190314


CBA v3.10.0 adds a multitude of optimizations that will speed up the loading times of missions, especially when using script heavy mods like ACE3.
The Eden Editor and Zeus Inventory menus will no longer freeze the game when opened for the first time when big content mods like CUP or RHS are used.
There is a new button to hide the base game missions from the mission browser.
A new function CBA_fnc_notify is introduced that allows scripters to show ACE style notifications. Players can change the positions of these notifications in the Layout Editor.
Non MX-SW variants of the MX can no longer use 100 round magazines. This was mistakenly changed from the base game when introducing the magazine wells (JAM).

CHANGE LOG SUMMARY:

ADDED: Some Japanese translations (#1088) classicarma
ADDED: CBA_fnc_notify (Port of ACE style hint notifications) (#1036) commy2
ADDED: Optional argument for default of hash created by CBA_fnc_serializeNamespace (#1044) xetra11
ADDED: CBA_fnc_selectRandomArray (#1049) neilzar
ADDED: keepAspectRatio parameter to Layout Editor (#1059) commy2
ADDED: P90, UMP40/45/9 & Beretta M9 magwells (#1061, #1091) 3Mydlo3 PabstMirror
ADDED: Button to hide stock missions in the CREATE GAME menu (#1066, #1086) commy2
ADDED: Event for confirming changes in Layout Editor ( #1070, #1075) commy2
ADDED: JAM magwells for SMAW and MAAWS launchers (#1071, #1072) Dahlgren
ADDED: More JAM magwells (#1076, #1078) Drofseh
ADDED: Script names to some functions for debugging (#1079) PabstMirror
CHANGED: Maps are sorted alphabetically in CREATE GAME menu (#1045, #1067) commy2
CHANGED: 100rnd mags no longer added to non MX SW variants (#1050, #1058) TheMasterofBlubb
CHANGED: Shortened some functions configs (#1068) PabstMirror
CHANGED: Refactored help component (#1073, #1094, #1095) commy2
CHANGED: Updated DIK Codes header file paths (#1090) jonpas
FIXED: Potential race condition breaking CBA_missionTime in multiplayer (#1047) commy2
FIXED: IS_ADMIN and IS_ADMIN_LOGGED not usable in strings and config (#1048, #1074) commy2
FIXED: cba_main component loaded after cba_jam (#1062) commy2
FIXED: Game crash when using cba_settings_fnc_set with out of bounds priority (#1092) commy2
FIXED: CBA_fnc_getMuzzles function header (#1093) Dystopian
OPTIMIZED: Forced unit addon activation (#1051, #1081) dedmen
OPTIMIZED: Addon XEH preInit and postInit cached at game start (#1052, #1055, #1056) dedmen
OPTIMIZED: XEH incompatible classes cached at game start (#1053, #1057) dedmen PabstMirror
OPTIMIZED: FlexiMenu functions cached at game start (#1054, #1064, #1083, #1087) dedmen
OPTIMIZED: Removed unused local variable from CBA_fnc_isTurnedOut (#1014, #1060) commy2
OPTIMIZED: Removed BI function headers from release build (#1065) PabstMirror
OPTIMIZED: Skip checking turret path if not in vehicle (#1080) PabstMirror
OPTIMIZED: Eden and Zeus item lists are preloaded and optimized (#1084) commy2
KNOWN ISSUES:

Invisible Targets are visible on the map and have nametags when those settings are enabled in the difficulty options.
Invisible Targets are not engaged by AI when they're placed inside another object's geometry. They have to be placed on an object's surface.

Change log for CBA v3.10.0
Bearbeitet von Farantis am 19.03.2019 um 12:40
www.gruppe-w.de/pics/Foren_Signaturen/Farantis.png
26.03.2019 um 13:23

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Farantis

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Update vom 26.03.2019

Update ab 10:00 aktiv!

changed - @W_MAPS: FDF Podagorsk
changed - @W_ACE: BWA 2.1.1
www.gruppe-w.de/pics/Foren_Signaturen/Farantis.png
26.03.2019 um 21:46

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Update vom 27.03.2019

Update ab 10:00 aktiv!

changed - @W_Event: BWA Update 2.1.1
www.gruppe-w.de/pics/Foren_Signaturen/Farantis.png
02.04.2019 um 20:32

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Kein Update am 02.04.2019
www.gruppe-w.de/pics/Foren_Signaturen/Farantis.png
09.04.2019 um 13:26

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Serverupdate muss wegen technischer Probleme meinerseits auf Donnerstag verschoben werden!
www.gruppe-w.de/pics/Foren_Signaturen/Farantis.png
11.04.2019 um 06:52

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Update vom 11.04.2019

Update ab 10:00 aktiv!

added - @W_Units: Mezis Funkgeräte Rucksack
added - @W_BW: Fennek Pack
changed - @W_CUP: CUP Units
changed - @W_CUP: CUP Vehicles
changed - @W_CUP: CUP Weapons
changed - @W_CUP: CUP ACE3 Compatibility Addon - Weapons
changed - @W_CUP: CUP ACE3 Compatibility Addon - Vehicles
changed - @W_Maps: CUP Terrains - Core
changed - @W_Maps: CUP Terrains - CWA
changed - @W_Maps: CUP Terrains - Maps
changed - @W_Maps: CUP ACE3 Compatibility Addon - Terrains
changed - @W_3CB: 3CB BAF Weapons
www.gruppe-w.de/pics/Foren_Signaturen/Farantis.png
11.04.2019 um 13:53

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Update vom 11.04.2019 #2

added - @W_3CB: RKSL Studios: Attachments v3.00 (benötigt von 3CB Weapons seit letzten Update!)
www.gruppe-w.de/pics/Foren_Signaturen/Farantis.png
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